Selamat Datang Ke Blog Perencah Mee Bandung Di Banting

Kini di Banting. Saya membekalkan perencah mee bandung kepada anda. Sekarang pada saya dah ada stok Mee Bandung, Mee Rebus dan Perencah Soto. Saya saja try ambik perencah soto kerana saya tak reti masak soto, mak mertua je yang hebat masak soto hehehe. Pembelian secara online atau saya hantar sekiranya berada disekitar Banting atau area Selangor , yang dekat - dekat ye, kalau sampai ke Sabak Bernam ... menangis den nak deliver :)) .hehehe pos ajelah ..

Thursday, August 11, 2011

Ohh lupa nak cerita macam mana nak buat telur mata special mee bandung

Oh ya,
saya betul - betul terlupa ceritakan macamana nak buat add on atas sepinggan mee bandung, untuk tetamu - tetamu special..

1. mesti gunakan senduk bulat melengkung tau , seeloknya jenis besi . kalau plastik pun boleh, lambat je la sikit.

2. rebus air sehingga menggelegak, betul2 panas .

3. dah betul - betul menggelegak, masukkan senduk besi. biar sekejap kasi panas dulu senduknya ... telur takde la melekat...

4. Ambil sebiji telur, pecahkan elok-elok, comel - comel dalam senduk. Yang kuning jangan pecah.

5. panaskan/masukkan senduk yang ada telur tadi dalam air menggelegak, jangan sampai air masuk dalam senduk. ha kat sini kena pandai control. air masuk takde masalah, cuma jangan banyak lah.

6. bila dah agak keras sedikit putih telur, barulah celupkan senduk dalam air menggelegak. telur akan terapung. agak agak kuning telur keras sikit, bolehkan angkat dan hiaskan atas sepinggan mee bandung .
mudahkan.. kalau 3 biji ok lah, kalau 10 biji , mau berpeluh juga buat telur mee ni hehehheh ... anyway gud luck all.

No comments:

Post a Comment